MOOC´s

Massive Open Online Courses

Specielt til undervisere ved University Colleges i Danmark

Der er mange fordele i MOOCs. Et af dem er den connectivistiske læringsteori, som med stor fordel kan anvendes i al undervisning.

Specielt er det dog for alle University Colleges i Danmark, at de siden august har arbejdet ud fra Studieaktivitesmodellen.  I andre undervisningssammenhænge svare det til Kurt Illeris fortolkning af David Kolbs læringsteori i en model for pædagogiske læringsmønstre.

Men i dette blogindlæg vil jeg fokuserer på underviserne på University Colleges. For mange undervisere er i øjeblikket undersøgende i forhold til, hvordan de bedste muligt implementerer studieaktivtetsmodellen og nogle ender i den fælde, hvor de arbejder alt for meget i de kategorier, hvor de studerende burde arbejde.

Jeg vil derfor gerne gøre dem opmærksom på at flere af studieaktivitesmodellens kategoerier kan med fordel dækkes ved at arbejde med de connectivistiske metoder, som vi kender så godt fra MOOCs.

Hvordan dette gøres har jeg forklaret i denne lille film 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *


*