MOOC´s

Massive Open Online Courses

Objektorienteret MOOCs

Et eksempel på et objektorienteret MOOC blev præsenteret på konferencen “MOOCs in Scandinavia”, hvor Christina von halfman og K. Hausswolf fortalte om Nomadic education in localized MOOC (LOOC).

Det interessante fra deres oplæg var tankegangen om at lave objektorienteret MOOC. Dvs. det var helt forskelligt hvorledes deltagerne gik igennem MOOC´ets forskellige dele.

De illustrerede de på følgende måde, hvorledes studerende to forskellige dele:

MOOCs as normadic education

MOOCs as normadic education

 

 

 

 

 

 

Evalueringer, efter første og tredje år, viste at de studerende var glade for multi-modaliteten med tekst, billede og video samt at alt var på samme sted.

Kan objektorienteret MOOCs sammenlignes med den adaptive tilgang?

Jeg sammenligner tankegangen lidt med de adaptive MOOCs.

Det sker dog i en bevidsthed om at I de adaptive MOOCs testes de studerende undervejs og et system vælger det næste spørgsmål for de studerende, mens de studerende i dette forløb selv vælger, hvilket modul de har behov for på det aktuelle tidspunkt.

Umiddelbart er dette LOOC i min verden vældigt godt tænkt, idet det vel er den studerende, som bedst véd, hvad de har behov for.

Udfordringen for os udbydere bliver for, at stille de rette valgmuligheder til rådighed for de studerende.
– og det kan blive en spændende udfordring….

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *


*