MOOC´s

Massive Open Online Courses

MOOCs som normadic education

Lindeberg m.fl. fra Malmø Universitet har med succes bygget et MOOC op som “normadic education”.

“normadic education” bliver af Semetsky defineret som:

Projektet valgte dermed at droppe den lineære tænkning, som typisk ses i X-Moocs. Istedet designede de deres eget MOOC ud fra, at deltagere skulle kunne starte, der hvor behovet var.

Dette var især fordelagtigt i dette MOOC, som omhandlede C++ programering. Nogle deltagere ønskede nemlig at starte med basisprogrammering, mens andre ønskede at starte på højere niveau.

Lindeberg illusterede deres MOOC´s forløb således

MOOCs as normadic education

MOOCs as normadic education

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dvs. at der kan være mange forskellige måder at gå igennem MOOC´et på. Det er deltagernes egne forudsætninger bliver styrende for hvorledes MOOC´et forløber.

Fordelen ved en sådan opbygning er, at deltageren kan skabe præcis det forløb vedkommende har brug for. Dermed sikrede udbyderne sig, at deltagerne fandt det interessant. Måske ligefrem underholdende….

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *


*