MOOC´s

Massive Open Online Courses

Akkreditering af MOOCs

Et af de store spørgsmål ved Moocs har været om arbejdsgiverne vil acceptere den manglende akkreditiering.

Coursera.org følger nu efter Audacity med en løsning .

Coursera har nemlig indgået et samarbejde med store virksomheder som Google, Instagram og Shazam om udviklingen af kurserne.

Dermed har de også fået en forhåndsaccept af kurserne. Samtidigt har de indført et mindre gebyr for mange små moduler, som vil lede til et samlet projekt. Dermed bliver prisen ca. 500 dollars for et et kursus.

Samtidigt med denne manøvre har de fået bygget bro mellem de højere uddannelser og erhvervslivet.

Udacity har haft succes med denne tilgangsvinkel, da de dermed fange mange af dem, der har brug for opkvalificering.

F.eks. fortæller en studerende på et Coursakursus, at han ikke kunne få et job med hans PhD, da alle har en PhD – men da han tog courserakurset fik han endeligt adgang til job.

Generelt set tale de studerende meget positivt om disse nye kurser, som er lavet i samarbejde med erhvervslivet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *


*